Bazar Ramadhan

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Bazar Ramadhan

Post by fauzana5828 on 2008-09-04, 18:49

Hi, Assalamualaikum...
Saya ni ahli baru malaysiaqatar..
kalau tersalah tolong tunjukkan..
sajer jer ni nak test macam mana nak join malaysiaqatar..
baru 2 hari lepas, saya ada terbaca kat maq yang bazar ramadhan tahun ini ialah pada 12.9.2008 (jumaat) kat tempat biasalah.. kalau tak silap dari kul 12-4.30 petang, bagi org2 yg belum sempat merasa bazar ramadhan kat sini macam saya ni, jomlah kita beramai2 ke sana yer...kita sama2 memeriahkan Malaysian embassy kita tu... Smile

fauzana5828
Active Member
Active Member

Number of posts : 62
Registration date : 2008-08-31

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by mat_ganu on 2008-09-05, 22:11

Kul 12 tengah sembahyang Jumaat tuh...klu x silap start kul 2 ptg. Tahun lepas start pkl 2..pkl 2.30 sold out dohh!..

mat_ganu
Newbies
Newbies

Number of posts : 15
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by fauzana5828 on 2008-09-05, 22:58

ooo yer kan, kul 2 kot, yg tu mungkin utk peniagalah tu, tersilaplah pulak.. hehehe ... tak nak ke sana ker.. ke niaga kat sana gak mat ganu..

fauzana5828
Active Member
Active Member

Number of posts : 62
Registration date : 2008-08-31

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by mat_ganu on 2008-09-06, 08:46

Ingat nok join gok niage air tebu ngan kepok gonde...

mat_ganu
Newbies
Newbies

Number of posts : 15
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by kumin_gonewiththewind on 2008-09-06, 09:13

kalu jual air tebu tu reserve utk ambe se

kumin_gonewiththewind
Active Member
Active Member

Number of posts : 36
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by gangster_mache on 2008-09-06, 09:17

mat_ganu wrote:Ingat nok join gok niage air tebu ngan kepok gonde...



sedap tu air tebu.... kawe nak booked jgak laa....
tp kalu buat tuak kurma mesti best kan.... demo try la buat... deh..deh

gangster_mache
Active Member
Active Member

Number of posts : 138
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by fauzana5828 on 2008-09-06, 17:47

mana nak cari tebu sini ha...ke buat kordial jer... bestnya kalau ada org boleh bawa tebu dtg qatar ni, hehehe

fauzana5828
Active Member
Active Member

Number of posts : 62
Registration date : 2008-08-31

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by asam pedas on 2008-09-06, 19:25

ler air tebu ker, saper yang nak niaga air tebu tu dipersilakanlah, saya akan boong habis-habisan

asam pedas
Newbies
Newbies

Number of posts : 3
Registration date : 2008-09-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by ahmadhasnan on 2008-09-06, 20:11

mat_ganu wrote:Ingat nok join gok niage air tebu ngan kepok gonde...

air tebu ngan kepok gonde je ker..??
sagong tak dok ke...krepek re'tas skali ke...

*serunding unta pun jd...

ahmadhasnan
Active Member
Active Member

Number of posts : 97
Registration date : 2008-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by rocker-c on 2008-09-06, 20:27

molek gok cadangan tue....

rocker-c
Newbies
Newbies

Number of posts : 3
Registration date : 2008-09-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by mat_ganu on 2008-09-06, 20:33

Dok dang jual agi sold out doh nim...!!..
Rocker-c tu klu letok bakul kat seat belakang buleh wat jual kepok petang2..

mat_ganu
Newbies
Newbies

Number of posts : 15
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by rocker-c on 2008-09-06, 20:35

hajat ambe gitu ah...
tapi lum menda2... org doh cbuk nk kim beli ikang pasor nung

rocker-c
Newbies
Newbies

Number of posts : 3
Registration date : 2008-09-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by mat_ganu on 2008-09-06, 20:39

fauzana5828 wrote:ooo yer kan, kul 2 kot, yg tu mungkin utk peniagalah tu, tersilaplah pulak.. hehehe ... tak nak ke sana ker.. ke niaga kat sana gak mat ganu..

Doh mokcik nok niage mende kat bazar tu nanti?..jgn jual mahal2 ngat deh..!!

mat_ganu
Newbies
Newbies

Number of posts : 15
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by HERO on 2008-09-06, 22:08

ahmadhasnan wrote:
mat_ganu wrote:Ingat nok join gok niage air tebu ngan kepok gonde...

air tebu ngan kepok gonde je ker..??
sagong tak dok ke...krepek re'tas skali ke...

*serunding unta pun jd...

mu jual sagong doh arr mat ganu oiiii...jangan abis ker mu makan doh arr.... bounce

HERO
Active Member
Active Member

Number of posts : 76
Registration date : 2008-04-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by ahmadhasnan on 2008-09-06, 22:36

mat_ganu wrote:
fauzana5828 wrote:ooo yer kan, kul 2 kot, yg tu mungkin utk peniagalah tu, tersilaplah pulak.. hehehe ... tak nak ke sana ker.. ke niaga kat sana gak mat ganu..

Doh mokcik nok niage mende kat bazar tu nanti?..jgn jual mahal2 ngat deh..!!

tok seh jual mahal gane awang eh...sewa tapak 100 riyal sari...
nege pun bukan nye nk utung sgt, padan suke2 je wak ramai rai ke orang...
tapi dok kang la smp rugi parok plak...
bole siyal tiga amah padan dah...bukan nye nk wak buglow qatar nie...

ahmadhasnan
Active Member
Active Member

Number of posts : 97
Registration date : 2008-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by zxzacx on 2008-09-07, 00:15

keda payang jua budu belacang
makok,tembaga dan macamg macang
ana na na na ganu kita...
kita tengo penyu bertelo...
penyu tengok telo kita....
hihihi...

zxzacx
Active Member
Active Member

Number of posts : 68
Age : 49
Location : doha
Registration date : 2008-08-14

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by mat_ganu on 2008-09-07, 05:13

HERO wrote:
ahmadhasnan wrote:
mat_ganu wrote:Ingat nok join gok niage air tebu ngan kepok gonde...

air tebu ngan kepok gonde je ker..??
sagong tak dok ke...krepek re'tas skali ke...

*serunding unta pun jd...

mu jual sagong doh arr mat ganu oiiii...jangan abis ker mu makan doh arr.... bounce

Nati ah aku tra wat sagong pasir singing dunes...pasir campor gula..puase2 ning sedap gok.

mat_ganu
Newbies
Newbies

Number of posts : 15
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by fauzana5828 on 2008-09-07, 05:46

mat_ganu wrote:
fauzana5828 wrote:ooo yer kan, kul 2 kot, yg tu mungkin utk peniagalah tu, tersilaplah pulak.. hehehe ... tak nak ke sana ker.. ke niaga kat sana gak mat ganu..

Doh mokcik nok niage mende kat bazar tu nanti?..jgn jual mahal2 ngat deh..!!


saya ker mat ganu, jemputlah datang ke gerai saya yer, macam2 ada..insyaallah..betul kata ahmad tu, sewa tapak pun 100 dah sehari, u belum 2 -3 meja lagi tu... mahal betullah.. tapi insyaallah harga kat sana berpatutan kot..

fauzana5828
Active Member
Active Member

Number of posts : 62
Registration date : 2008-08-31

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by asam pedas on 2008-09-07, 05:55

tahun lepas meriah ker bazar ramadhan ni, ramai ker org yang berniaga, kepada peniaga2 tu, juallah bermacam juadah berbuka yang susah dan tak der jual kat sini, pasal mahal murah tu, kira no 2 lah kan, janji tercapai dulu nak makan makanan msia kat qatar ni...hehehe belum berbuka nak makan macam2 ler, dah berbuka tu tengok ajer makanan tu yer

asam pedas
Newbies
Newbies

Number of posts : 3
Registration date : 2008-09-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by asam pedas on 2008-09-07, 06:09

seminggu lagi nih nak merasa bermacam2 makanan ni

asam pedas
Newbies
Newbies

Number of posts : 3
Registration date : 2008-09-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by noble-man on 2008-09-07, 12:01

Kat Dubai, bazar Ramadhan ni tiap-tiap minggu. Kalau kat sini buat macam tu mesti ada sambutan.

Warga Malaysia di UAE lepas rindu di bazar Ramadan
06-09-2008 01:00:39 PM
SEKUMPULAN warga Malaysia kelihatan begitu ceria ketika melangkah keluar dari perkarangan sebuah villa di pinggir bandar raya ini semalam, sambil tangan masing-masing menjinjing beberapa beg plastik.

Senyuman yang terukir di wajah mereka menggambarkan kegembiraan masing-masing kerana berpeluang merasai sedikit sebanyak suasana bulan puasa di tanah air, semasa mengunjungi sebuah bazar Ramadan yng diadakan di sini.

Warga Malaysia yang telah lama bermastautin di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) berkata inilah julung kalinya bazar seperti itu dianjurkan oleh rakyat Malaysia di sini sempena Ramadan yang bermula Isnin lepas di kebanyakan negara Teluk.

Villa berkenaan adalah kediaman Konsul Besar Malaysia di Dubai Syed Mohamad Hasrin Tengku Hussin, yang bermurah hati memberi keizinan kepada warga Malaysia menganjurkan bazar itu pada setiap Jumaat sempena Ramadan, walaupun beliau sekeluarga baru saja berpindah ke situ kira-kira sebulan lepas.

Kotak berisi pelbagai barangan, kelihatan masih tersusun dan belum dibuka di villa itu.

Sebanyak 14 gerai, yang hanya berupa meja plastik, dibuka di perkarangan villa itu bagi menjual pelbagai makanan Malaysia seperti nasi kerabu, nasi dagang, ikan bakar bersama air asam, masak lemak telur dan asam pedas.

Suasana meriah yang disertai aroma kelazatan pelbagai masakan, memenuhi perkarangan villa berkenaan apabila rakyat Malaysia daripada pelbagai kaum, termasuk yang bukan Islam serta warga asing, tidak melepaskan peluang untuk membeli makanan yang memikat selera masing-masing.

Walaupun bazar yang bermula pada 4 petang itu sepatutnya berakhir dua jam kemudian, tetapi peniaganya berpeluang berehat lebih awal kerana semua makanan habis dijual pada 5 petang.

"Saya gembira melihat masyarakat Malaysia berjaya menganjurkan bazar Ramadan di sini," kata Mohamad Hasrin, sambil melahirkan kegembiraannya kerana bazar itu menarik kehadiran lebih kurang 500 pengunjung.

Ariffin Mamat, antara warga Malaysia yang membantu menganjurkan bazar itu bersama anggota myUAEPRO sebuah persatuan di UAE yang dianggotai golongan profesional dari Malaysia memberitahu Bernama bahawa tujuan utama bazar itu dianjurkan ialah bagi mewujudkan suasana bulan puasa di Malaysia di sini.

"Kami harap ini sedikit sebanyak dapat mengubat rindu, terutama pada bulan Ramadan yang penuh berkat ini," katanya.

Ariffin berkata maklum balas menunjukkan ramai lagi warga Malaysia yang berminat mempamerkan kebolehan mereka dalam bidang masakan dan menjualnya pada bazar minggu depan.

Beliau memuji kesediaan Mohamad Hasrin menyokong kegiatan yang dianjurkan warga Malaysia di negara Teluk ini.

"Beliau memang banyak membantu dan kesudian beliau membenarkan kami mengadakan bazar Ramadan di kediamannya, memudahkan rakyat Malaysia berinteraksi dengan Konsul Besar ini," kata Arifin.

Mohammed Zahed Abdullah, jurutera penyiaran yang telah bermastautin di UAE sejak 12 tahun lepas pula berkata beliau amat gembira apabila melihat usaha dilakukan bagi memberi peluang kepada rakyat Malaysia di perantauan, menikmati suasana Ramadan seperti yang terdapat di tanah air mereka.

"Daripada apa yang saya lihat hari ini, semangat muhibbah begitu terserlah dalam kalangan pelbagai kaum," katanya kepada Bernama sambil sibuk membantu isterinya Nora Hashim di gerai mereka yang menjual gulai ketam masak lemak cili api, kari ayam dan sayur bendi goreng bercili.

Nora pula berkata dia sungguh gembira kerana berpeluang memanfaatkan kebolehannya dalam bidang masakan untuk disajikan kepada pelanggan.

Ditanya berapakah hasil jualan mereka pada hari berkenaan, Zahed tersenyum sambil berkata: "Itu tak kesah sangat kerana ini dibuat kerana suka-suka saja."

Seorang warga Malaysia yang tidak bernasib baik kerana terpaksa pulang dengan tangan kosong berkata dia akan datang lebih awal minggu depan.

"Saya akan datang sejam sebelum bazar ini dibuka, InsyaAllah," katanya, sambil disambut dengan ketawa oleh isterinya. Barangkali, sementara menunggu kedatangan bazar Ramadan minggu depan, Mohamad Hasrin bolehlah membuka kotak yang masih tersusun di villa itu. BERNAMA

noble-man
Active Member
Active Member

Number of posts : 209
Registration date : 2008-04-21

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by ahmadhasnan on 2008-09-07, 17:23

malaysiaqatar forum ke malaysiauae forum...??

but then bagus jugak kalu di ajukan cadangan tu kepada pihak yg berkenaan...

*kalu buat every week tu harap sewa tapak jgn la mahal sgt...bg ssh peniaga je nk jual...jual murah sdiri rugi..jual mahal dok smp hati...

ahmadhasnan
Active Member
Active Member

Number of posts : 97
Registration date : 2008-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by ahmadhasnan on 2008-09-07, 17:38

asam pedas wrote:tahun lepas meriah ker bazar ramadhan ni, ramai ker org yang berniaga, kepada peniaga2 tu, juallah bermacam juadah berbuka yang susah dan tak der jual kat sini, pasal mahal murah tu, kira no 2 lah kan, janji tercapai dulu nak makan makanan msia kat qatar ni...hehehe belum berbuka nak makan macam2 ler, dah berbuka tu tengok ajer makanan tu yer

1st time ke nk g membeli nnt nie..??
x pe la...cuba la sdiri nnt baru tau...
harap2 tahun nie lebih baik la dari thn lepas...

*biar lah harga berpadanan dgn qualiti...

ahmadhasnan
Active Member
Active Member

Number of posts : 97
Registration date : 2008-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by ahmadhasnan on 2008-09-07, 17:41

zxzacx wrote:keda payang jua budu belacang
makok,tembaga dan macamg macang
ana na na na ganu kita...
kita tengo penyu bertelo...
penyu tengok telo kita....
hihihi...

dah mu nie bakpe plak ngan pasar payang nye...
aku ada selot kedai kat kedai payang tu....jual kain...
klu singgah mari la deh...

ahmadhasnan
Active Member
Active Member

Number of posts : 97
Registration date : 2008-04-26

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by kumin_gonewiththewind on 2008-09-07, 18:02

ada kedai kain?
bole wat bisnes inter state bila balik msia nanti...
aku bole jadi dealer kat kampung aku...

kumin_gonewiththewind
Active Member
Active Member

Number of posts : 36
Registration date : 2008-04-06

View user profile

Back to top Go down

Re: Bazar Ramadhan

Post by Sponsored content Today at 15:41


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum